פוליטיקה

דירוג הפוליטיקאים העשירים ביותר

פוליטיקאים תמיד היו אחת הדמויות המשפיעות והחזקות ביותר בחברה. עם הכוח וההשפעה שיש להם, אין זה מפתיע שרבים מהם צוברים עושר רב לאורך הקריירה שלהם. ממיזמים עסקיים ועד השקעות, דרכיהם לעושר עשויות להשתנות, אך אין להכחיש כי פוליטיקאים רבים הפכו לכמה מהאנשים העשירים ביותר בעולם. במאמר זה נבחן מקרוב את דירוג הפוליטיקאים העשירים ביותר וכיצד הם צברו את הונם.

1. ולדימיר פוטין – נשיא רוסיה

בראש רשימת הפוליטיקאים העשירים ביותר נמצא לא אחר מאשר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. לפי פורבס, הונו של פוטין מוערך ב-70 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לפוליטיקאי העשיר בעולם. רוב הונו מגיע מהשקעותיו בחברות נפט וגז, כמו גזפרום ורוזנפט, ומבעלותו על נתחים גדולים בכמה מהחברות הגדולות ביותר ברוסיה.

2. Maha Vajiralongkorn – King of Thailand

עם שווי נקי של 30 מיליארד דולר, Maha Vajiralongkorn, מלך תאילנד, תופס את המקום השני ברשימה. רוב הונו מגיע מלשכת נכסי הכתר, אותה הוא מנהל באופן אישי ויש לו שליטה עליה. הלשכה מחזיקה בנתחים גדולים בחברות תאילנדיות שונות, בתי מלון ונכסי קרקע. בנוסף, למלך יש גם הון אישי מהירושה וההשקעות שלו.

3. מוחמד בן סלמאן – יורש העצר של ערב הסעודית

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, הוא הפוליטיקאי השלישי בעושרו בעולם, עם הון מוערך של 20 מיליארד דולר. עושרו מגיע בעיקר מההשקעות הנרחבות של משפחתו בתעשיית הנפט והגז, נדל"ן ועסקים אחרים. השפעתה ושליטתה של משפחתו בעתודות הנפט העצומות של ערב הסעודית תורמות ללא ספק לעושרו הרב.

4. מייקל בלומברג – ראש עיריית ניו יורק לשעבר, ארצות הברית

מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר והבעלים הנוכחי של Bloomberg L.P., הוא הפוליטיקאי הרביעי בעושרו בעולם. הונו מוערך בכ-20 מיליארד דולר, אותם צבר באמצעות חברת המדיה והשירותים הפיננסיים שלו. לבלומברג יש גם פעילויות פילנתרופיות שונות והוא תרם סכומי כסף גדולים למטרות צדקה.

5. קים ג'ונג און – המנהיג העליון של צפון קוריאה

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מוערך בשווי נקי של 5 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לפוליטיקאי החמישי בעושרו בעולם. שליטתה של משפחתו בממשלה ובכלכלה של צפון קוריאה מעניקה לו השפעה משמעותית וגישה למשאבים העצומים של המדינה. עם זאת, ההיקף המדויק של עושרו אינו ידוע והיה נושא לוויכוח בין מומחים.

6. מוחמד בן ראשיד אל מכתום – ראש ממשלת איחוד האמירויות הערביות ושליט דובאי

לראש ממשלת איחוד האמירויות הערביות ושליט דובאי, מוחמד בן ראשיד אל מכתום, יש שווי נקי מוערך של 4 מיליארד דולר. עושרו מגיע מהשקעותיה הנרחבות של משפחתו בחברות נדל"ן, תחבורה ונפט וגז. הוא ידוע גם בפעילות הצדקה שלו ותרם סכומי כסף גדולים לסיוע בשעת אסון וליוזמות חינוכיות.

7. חסן בולקיה – סולטן ברוניי

עם שווי נקי של 20 מיליארד דולר, סולטן ברוניי, חסן בולקיה, תופס את המקום השביעי ברשימת הפוליטיקאים העשירים ביותר. רוב עושרו מגיע ממשאבי הטבע העצומים של ברוניי, כולל נפט, גז ועץ. בבעלותו גם נכסי יוקרה רבים ברחבי העולם, כולל ארמון המגורים הגדול בעולם, Istana Nurul Iman.

8. דונלד טראמפ – נשיא ארה"ב לשעבר

למרות שכבר אינו בתפקיד, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הוא עדיין אחד הפוליטיקאים העשירים בעולם, עם הון מוערך של 2.5 מיליארד דולר. עושרו של טראמפ מגיע מאימפריית הנדל"ן שלו, הכוללת נכסי יוקרה, בתי מלון ומגרשי גולף. יש לו גם קריירת בידור מצליחה והוא הופיע במספר תוכניות טלוויזיה וסרטים.

9. סבסטיאן פינרה – נשיא צ'ילה

נשיא צ'ילה, סבסטיאן פינרה, הוא בין הפוליטיקאים העשירים בעולם, עם הון מוערך של 2.8 מיליארד דולר. עושרו מגיע מהשקעותיו בחברות שונות, כולל חברת התעופה הגדולה ביותר בצ'ילה וגוף שידור מוביל, כמו גם מבעלותו על נכסים רבים וקרקעות.

10. בידזינה איוואנישווילי – ראש ממשלת גאורגיה לשעבר

עם שווי נקי של 2.6 מיליארד דולר, בידזינה איוואנישווילי, ראש ממשלת גאורגיה לשעבר, סוגרת את רשימת עשרת הפוליטיקאים העשירים ביותר. עושרו מגיע מהשקעותיו בעסקים שונים, כולל תעשיות הבנקאות, הביטוח והכרייה. הוא גם אספן אמנות ומחזיק באחד מאוספי האמנות הפרטיים הנרחבים ביותר בעולם.

לסיכום, למרות שפוליטיקה לא תמיד נראית כמו קריירה רווחית, פוליטיקאים אלה הוכיחו שהיא אכן יכולה להוביל לעושר רב. משליטה במשאבי טבע עצומים ועד לבניית עסקים מצליחים, דרכם לעושר עשויה להיות שונה. פוליטיקאים רבים בכל העולם שולטים בהרבה תחומים שונים. חלקם עוסקים בהייטק או בנדל"ן ואף דירות דיסקרטיות ברחבי עולם. אנשים שבאים לפוליטיקה יודעים שזה תחופ עיסוק עם הרבה אפשרויות נוספות. כמובן לא כולם באים לפוליטיקה בשביל הכסף אבל דבר אחד בטוח – פוליטיקאים אלה צברו כמויות משמעותיות של עושר וביססו את מקומם בין האנשים העשירים בעולם.